Hienoa, olen kännissä uskottavampi!

posted in: arvostus | 0

Nyt ei auta vaikka kuinka istuisin käsieni päällä ja purisin hampaat yhteen. Minun on vain saatava tämä sanottava ulos. Kiitos Tom Laine, kun postasit tämän taulukon! Olen monella areenalla nostanut esiin lukihäiriön, minun ja kaikkien muidenkin. Jokainen, joka on joskus … Read More

Pukukoodit, ne tärkeimmät eli epäviralliset!

posted in: Pukukoodit | 0

Business casual  on kaikkein sekoittavin pukukoodi, koska se yhdistää mielikuviltaan toistensa vastakohdat, busineksen ja rentouden. Oikea asuvalinta riippuu paljon toimialasta, ikäryhmästä ja tilaisuuden pitopaikasta. Kultainen ohje on naisille polven yli ulottuva laadukas hame tai mekko yhdistettynä paitapuseroon tai jakkuun. Vaihtoehtoisesti … Read More

Pitäisikö mennä käytöskouluun?

posted in: elämää työpaikalla | 0

Digitaalisoitumisen myötä todelliset nenäkkäin tapahtuvat kohtaamiset ovat entistä merkityksellisimpiä. Tämän me tiedämme ja usein homma onkin hanskassa asiakaskohtaamisissa edes auttavasti. Entä omalla työpaikalla? Tavat, suvaitsevaisuus ja vuorovaikutus ovat ensin tahtoa sitten vasta taitoa. Tunnistatko millaiset käytöstavat ovat työpaikallasi hyväksyttäviä, tavoiteltavia? Missä … Read More

Mitä asenteesi kertoo sinusta?

posted in: Asenne | 0

Ensivaikutelma on asennetta!Millainen on asenteesi itseäsi kohtaan? Tiesitkö, että antamastasi ensivaikutelmasta, isoin merkitys on juurikin omassa asenteessasi? Asenteessa itseäsi kohtaan, mutta myös muita kohtaan. Se näkyy kiistatta sinun käytöstavoissa ja se vaikuttaa sinun kykyyn kohdata vieraita ihmisiä.  Oma intohimoni on tehdä suomalaisesta osaamisesta tunnistettavaa. Meillä on … Read More

Luovuin tänään kruunustani!

posted in: Astu esiin | 0

      Syksyllä lausuin kuolemattoman lauseen viestintäasiantuntijalle ”minunkin pitäisi päivittää hiukan toimintaani ja antamaani viestiä.” Niin, olin toiminut yli kolme vuotta yrittäjänä. Oli jo kenties aika hiukan freesata ilmettä sekä tarkastella asiakkailleni antamaa mielikuvaa kokeneemmin silmin. Monet yrittäjät tietävät, … Read More

Vika kenties asenteessa?

posted in: Asenne | 0

Vika kenties asenteessa!Ilmapiiri työpaikolla tilanteet eskaloituvat herkästi, kun henkisesti ylikuormitetut ihmiset päätyvät/joutuvat tekemään yhteistyötä, halusivat tai eivät ja keskeinen kanssakäynti takkuaa. Stressi muokkaa asennetta muita kohtaan ja heikentää kykyä normaaliin, kunnioittavaan vuorovaikutukseen toisen ihmisen kanssa. Valitettavasti asenne tarttuu välittömästi koko … Read More

Mitäs sulla on oikein päällä?

posted in: pukeutumisohje | 0

”Osaatko kertoa, miten meidän yritys voisi asiallisesti puuttua eräiden ihmisten pukeutumiseen?” Tämän kysymyksen saan lähes viikoittain. Samoin saan usein tilityksen siitä, kuinka eräitä ihmisiä saa hävetä asiakastilaisuuksissa tai kuinka kamalaa on asioida eräissä liikkeissä, koska myyjät antavat hyvin epäluotettavan kuvan … Read More

Tunnelma on sinun vastuulla!

posted in: tunnelma | 0

Siitepölyn lailla, levittäytyy ympärillemme kevään ja kesän juhlakausi. Juhlat aiheuttavat monenlaista päänvaivaa niin juhlijoille, järjestäjille kuin viereillekin. Mikä on tietysti hassua, koska juhlathan ovat yleensä iloisia kohtaamisia ja tavoitteena on onnistumisten juhlistaminen. Minua haastateltiin Yle Hämeessä viime syksynä pikkujoulukauden kynnyksellä … Read More

Vieraiden silmille hyppiminen kielletty!

posted in: Asenne | 0

Jotta haluamamme imago tai viesti on vieraan ihmisen tunnistettavissa välittömästi, on meidän tarkasteltava antamaamme viestiä vieraan ihmisen silmin. Ensivaikutelma Sen merkitys kasvaa kokoajan, mitä vahvemmin me vaikutamme digitaalisessa yhteiskunnassa. Pyrimme määrittämään osaamisemme ja julkisen kuvamme voimakkaasti ja hallitusti digitaalisesti. Kohdatessa … Read More

Älä katso peiliin, katso asiakasta!

posted in: Astu esiin | 0

Onko kenenkään henkilökohtaista vaikutelmaa oikeutta arvioida? Oletko itse valmis vastaanottamaan palautetta kyvystäsi verkostoitua yritystilaisuuksissa, esiintymisestäsi asiakkaiden edessä tai antamastasi vaikutelmasta vaativissa asiakastapaamisissa? Myönnän heti, se ei ole helppoa kummallekaan osapuolelle ja ilman esimiehen asianmukaista ennakkovalmistelua, keskustelu saattaa helposti päätyä väärille … Read More

1 2 3 4 6